تمرین هوازی چیست؟

ببینین بدن برای تولید انرژی به هنگام فعالیت بدنی، از سه منبع چربی، کربوهیدرات و پروتئین استفاده میکنه. بسته به میزان شدت ورزش و بازه ی زمانی، بدن تصمیم می گیره از کدوم یک استفاده کنه.
در تمرینات هوازی که معمولا ضربان قلب در نزدیکی 70% قرار داره و چیزی در حدود 20 یا حداکثر 45 دقیقه ادامه داره تجزیه کربوهیدراتها (قندها) و اسیدهای چرب (چربی ها) درحضور اکسیژن تنفسی به انرژی مورد نیاز بدن صورت می گیره در واقع انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات هوازی از گلوکز و چربی تامین می‌شود بنابراین برای کاهش چربی خون و یا کاهش وزن چربی بدن، تمرین هوازی بهترین نوع تمرین است.

در یک تمرین هوازی، شما نفس نفس نمیزنین و به قولی ضربان قلب در محدوده قابل تحمله
یک تمرین هوازی می تونه مثل دوچرخه سواری با شدت معمولی، تردمیل،شنا و حتی دویدن باشه

آستانه ی هوازی:
حداکثر ضربان قلب(یا همون 100%) رو با تفریق عدد 220 از سن ورزشکار بدست میارن. بعدش دو عدد 55% و 70% ضربان قلب رو حساب کرده و در مدت تمرین، سعی میکنن ضربان قلب رو بین رنج 55% تا 70% برای بیست تا 45 دقیقه نگه دارن.
مدت بیشتر از این مقدار باعث میشه بدن به دنبال سایر منابع برای تولید انرژی بره و حتی پروتئین عضلات رو بسوزونه.

/ 0 نظر / 28 بازدید